Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

Aktywne przerwy

Bądź aktywny! Baw się! Ruszaj się! Spalaj kalorie!

Dobra zabawa dla każdego!

Skoki na skakance

Taniec

Kometka

 

 Skakanie na skakance ma długą listę zalet: spala kalorie, rzeźbi dolne partie ciała, poprawia koordynację ruchową, zwiększa wydolność, wzmacnia kości i stawy.

Proponuję 4 warianty skoków na skakance:

  • zwykłe – skaczemy szybko i dynamicznie ze złączonymi stopami

 

  • truchtem – skaczemy tak, jakbyśmy biegli w miejscu (lajkonikiem)
  • pajacykiem – skaczemy lekko rozszerzając i łącząc nogi, tak jak podczas robienia pajacyków
  • z boku na bok – skaczemy ze złączonymi nogami raz w lewo, raz w prawo

Zabierz swoją skakankę i przyjdź do sali gimnastycznej

 

 Taniec spełnia bardzo zróżnicowane funkcje, ponieważ z jednej strony zaspakaja doznania duchowe i estetyczne, z drugiej strony może być kulturalną rozrywką,  czy też  formą treningu sprawności fizycznej.
W tańcu pracują prawie wszystkie mięśnie i dotleniany jest cały organizm. Szczególnie wzmacniają się te położone głęboko w tułowiu, jak i również mięśnie posturalne (mięśnie brzucha, pośladków, grzbietu), poprawiając ułożenie sylwetki,  stabilizują ciało. Wzmacniają też serce. Tańcząc  nie tylko ciało staje się gibkie i zwinne, ale również łatwiej je uchronić przed chorobami układu krążenia.
Taniec jest naturalnym zjawiskiem podnoszącym poziom endorfiny czyli „związków przyjemności” we krwi, a przyjemność czerpana z ruchu w takt muzyki zwiększa naturalną radość zarówno u dzieci, jak i  u dorosłych. Muzyka wpływa na organizm kojąco, tańcząc człowiek pozbywa się negatywnych emocji, do tego podnosi poziom sprawności fizycznej. Taniec działa więc na rozwój emocjonalny i fizyczny całego organizmu.

 

Kometka to rekreacyjne odbijanie lotki rakietkami np. w parku czy na podwórku, można w nią grać bez siatki.

Zalety gry:

  • Wzmacnia i kształtuje mięśnie całego ciała – bieganie za lotką, odbijanie rakietką, czy ciągłe skłony pozwalają na wyćwiczenie mięśni nóg, ramion, brzucha, i pośladków.
  • Poprawia koordynację wzrokowo-ruchową
  • Pozwala spalić kalorie – godzina gry w zależności od intensywności wysiłku pozwala spalić 350-400 kalorii
  • Poprawia kondycję i pracę układu krążenia
  • Poprawia refleks
  • Redukuje stres
  • Pozwala spędzić czas z bliskimi

O aktywnych przerwach będziecie informowani na bieżąco.

Zapraszam!

Ilona Skorupska-Halkiewicz