TYDZIEŃ KULTURY ŻYWEGO SŁOWA POD HASŁEM „SŁOWA MAJĄ MOC!”
12.12. - 16.12.2022 r.
Poniedziałek
12.12.2022 r.
- „A słowo ciałem się stało” – czytamy wiersze i tworzymy rymowanki na temat zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia (kl. 1 - 3)
- „Słowo a słowo” - słowo pisane i słowo w filmie – dyskutujemy na temat różnic i podobieństw w obrębie języka pisanego i mówionego na podstawie ekranizacji książki R. Dahla „Matylda” (książka zakupiona w ramach NPRC 2021 – 2025) - kl. 8a
- „Słowo kluczowe – książka” – warsztaty w bibliotece publicznej – kl. 7 - 8.
Wtorek
13. 12.2022 r.
- „Mądrej głowie dość dwie słowie (J. Krzyżanowski) - „Czy znasz to przysłowie?” tłumaczymy znane przysłowia z wykorzystaniem książki „Z przysłowiami za pan brat” Renaty Piątkowskiej (książka zakupiona w ramach NPRC 2021-2025) – kl.4a
- „Idziemy do kina” – obraz a słowo – kl.1a
- „Dziecko właśnie nauczyło się czytać” – praca z uczniami klas pierwszych z książkami z serii „Czytam sobie” – poziom 1(książki zakupione w ramach NPRC 2021 – 2025) - klasy pierwsze
Środa
14.12.2022 r.
- „Odkrywamy znaczenie słów”- świetlicowy konkurs polegający na odgadywaniu znaczeń wyrazów – kl. 1 -3
- „ Tworzymy nowe słowa”- zabawa świetlicowa polegająca na tworzeniu neologizmów – kl. 1-3
- „Teatr słowa”- czytanie z podziałem na role w kostiumach nawiązujących do prezentowanej książki” – klasa 6a dla klas 1a i 3b (wykorzystanie książek zakupionych w ramach NPRC 2021 – 2025).
Czwartek
15.12.2022 r.
- „Czytamy najmłodszym” – klasa 6a dla klasy 1b (wykorzystanie książek zakupionych w ramach NPRC 2021 – 2025).
- „Robimy lapbooka” – zabawa słowem i formą – kl. 4 -6
- „Włącz poezję”– zabawa polegająca na wyłuskaniu ciekawego doboru słów z jednej strony wybranej lektury. Uczniowie nadają nowe znaczenia wersom – zabawa słowem (wykorzystane książki zostały zakupione w ramach NPRC 2021 – 2025) – kl. 5 – 6.
Piątek
16.12.2022 r.
Szkolny Konkurs Czytelniczy przeprowadzony w świetlicy dla klas 1 – 3 pod tytułem „W magicznym świecie Tuwima i Brzechwy” - wybór 5 utworów spośród wszystkich wierszy J. Brzechwy i J. Tuwima oraz przygotowanie i opracowanie regulaminu wraz z zadaniami dla uczniów (wykorzystanie m. in. książki Agnieszki Frączek „Rany Julek. O tym, jak Julian Tuwim został poetą” zakupionej w ramach NPRC 2021 – 2025)